Digitalisering van uw boekhouding

De weg naar ‘digitale boekhouding’ is door de Belgische overheid definitief ingeslagen. Onder andere elektronische facturatie naar de overheid is vanaf 2016 stapsgewijs verplicht. De maatregel moet digitale facturatie in België verder doen doorbreken, vanwege de grote besparingsmogelijkheden (ook voor de bedrijven). Ook aan “online boekhouden” (software in de cloud) zijn veel voordelen verbonden. Ook op dit vlak is Baker Tilly Belgium vooruitstrevend.

De boekhouddiensten zijn onderhevig aan wezenlijke wijzigingen zowel op niveau van (samen)werking, verwerking, wijze van gebruik van software en tools. Baker Tilly Belgium volgt deze wijzigingen op de voet en staat garant voor de nodige flexibiliteit. De boekhouding kan geheel, of gedeeltelijk, door u worden gevoerd (met onze supervisie), of volledig aan ons worden toevertrouwd, telkens met behulp van software. De mogelijkheid bestaat dat de software beschikbaar is ofwel op uw eigen PC, dan wel op uw servers, in de cloud, op onze servers met toegang voor uzelf.

Momenteel stellen wij een aantal boekhoud- en facturatiepakketten met diverse mogelijkheden ter beschikking, ofwel op onze eigen servers (‘private cloud') ofwel op de servers van onze partners. Afhankelijk van uw behoeftes stellen we het geschikte pakket voor. Ook het digitaal aanleveren en verwerken van de boekhoudstukken is mogelijk. Voor de praktische zaken zoals het scannen van de stukken en het aanleveren van coda-bestanden geven we u graag de nodige uitleg.

Online boekhouden: niets dan voordelen

  • Inloggen via internet : uw gegevens zijn overal beschikbaar ; u heeft te allen tijde toegang tot uw boekhouding.
  • Samenwerken met uw accountant : uw dossierbeheerder kan meekijken, afsluitboekingen of andere zaken uitvoeren zonder dat u hier hinder van ondervindt. 
  • Flexibiliteit : u kunt zelf bepalen in overleg met uw dossierbeheerder welke taken u op zich neemt en welke taken wij voor u uitvoeren. Indien u geen boekingen wenst uit te voeren, kunt u ook opteren om de software enkel te raadplegen (tegen een kleine jaarlijkse bijdrage).
  • Efficiëntie : via CODA-bestanden kunt u zelf uw rekeninguittreksels importeren en zo goed als automatisch laten boeken. Wanneer u gebruik maakt van de module 'AccountantsFacturatie', kunnen uw verkoopfacturen in één beweging worden doorgestuurd naar de boekhouding waar de verwerking automatisch zal gebeuren. In een later stadium zal ook de verwerking van aankoopfacturen geautomatiseerd worden via scanning.
  • Geen investering : enkel een opstartkost en jaarabonnement, dus geen extra investering in hard- en software. 
  • Geen zorgen : u hoeft geen updates uit te voeren en ook geen rekening te houden met het maken van back-ups.
  • Veiligheid : u zal inloggen via een https-verbinding ; tevens zal u bij het inloggen dienen gebruik te maken van een Vasco-key. Deze zal telkens een unieke code genereren die u dient in te geven bij het inloggen.
  • Rapporten/dashboard : u kunt de diverse rapporten zoals R/C klanten, leveranciers maar ook de fiscale balans van uw bedrijf te allen tijde oproepen en afdrukken. Ook beschikt Vero over een dashboard waar u in één oogopslag een aantal kerncijfers kunt raadplegen over verschillende jaren zoals opbrengsten, bedrijfskosten, top 5 klanten en leveranciers. 
  • Export : in Vero kunt u diverse basisgegevens met één klik exporteren naar Excel. Er zijn nog uitgebreidere exportmogelijkheden : deze kunnen in overleg bekeken worden. 
  • Bespaar tijd : de software vult een deel van de informatie zelf in.